diumenge, 20 d’octubre del 2013

Aspectes per millorar la nostra comunicació verbal

Cal aprendre a comunicar-nos
Tal i com vam parlar el dia anterior, en essència hi ha dues maneres de comunicar-se: la comunicació verbal i la no verbal. Avui parlarem de la primera, tot i que la no verbal, com veurem més endavant, és capdal. 

Discutir i defensar una idea

Pensem ara, amb una conversa entre dues persones. Si recordem la situació del dia anterior, en la que cadascun defensava la seva opinió, sovint s'utilitzaven expressions que mostraven desacord. En una situació comunicativa, és important saber utilitzar tant expressions que mostren acord, com expressions que mostren desacord.

Activitat

Elaboreu dues llistes, una d'expressions que mostren acord amb el vostre interlocutor i una altra d'expressions que mostren desacord. Més endavant les posarem en comú entre tots plegats.


Obstacles de la comunicació

Sovint hi ha expressions i actituds que no faciliten la comunicació o entesa entre dues persones. Sabries dir què fa que dues persones conversant acabin per no entendre's? Aquí te'n llistem 3:
  • Fer sempre referència a la pròpia experiència: 'Si, però jo ja ho vaig ver abans i les dificultats que vaig haver de superar eren molt pitjors que les teves....'
  • Avançar-se i endevinar els pensaments de l'interlocutor (acabar-li les frases): 'Ja sé el que vols dir, tu vols dir que.....'
  • Pensar en altres coses mentre algú ens està parlant, somiar truites.

Consells per comunicar-nos bé:

  • Saber escoltar
  • No interrompre
  • Pensar abans de parlar
  • Empatitzar i posar-nos en el lloc de l'altre

2 comentaris:

  1. Expressions que mostren acord:
    Tal com jo ho veig...
    Si vols la meva opinió....
    D'acord que....
    Això és veritat.....
    Absolutament cert....
    No dubto que....
    Tens tota la raó....
    Confirmo les teves opinions.....

    ResponElimina
  2. Expressions que mostren desacord:
    No ho veig així....
    De cap manera....
    Em sembla que no hi estic d'acord.....
    No necesàriament....
    No estic segur d'això....
    Això no semper és veritat....
    Perdona, però no penso igual....
    La meva impressio no és aquesta.....

    ResponElimina